Foment castiga Catalunya amb la tisorada de Zapatero
Cinc infraestructures han vist rescindit el contracte d’obres i properament s’erradicaran línies de tren poc rendibles
Sense títol
El Ministeri de Foment ha anunciat aquest dijous la rescissió del contracte de cinc grans obres previstes a Catalunya en aplicació del pla d’ajustament pressupostari. Són el tram Medinyà-Orriols de l’A-2; el tram Lleida-Rosselló de l’A-14; l’enllaç entre l’autovia del Baix Llobregat i l’autopista AP-7 a Castellbisbal; el tram Rosselló-Almenar de l’A-14; i el tram de la variant Valls-Montblanc de l’A-27. A la supressió d’aquests contractes s’hi afegirà la reprogramació d’altres que s’endarreriran entre un i quatre anys. El ministre de Foment, José Blanco, també ha assegurat que no es planteja rescatar cap peatge. Foment no crearà noves autovies en zones on ja hi ha autopistes de peatge no saturades.

Amb aquesta tisorada, el Ministeri de Foment aplica la tisorada que ja insinuà quan, degut a pressions internacionals, el govern espanyol aprovà un pla d’austeritat contra el dèficit públic. Catalunya en surt especialment mal parada ja que cap altre territori de l’Estat ha vist paralitzats tants projectes. Foment ha anunciat que la reducció no s’atura aquí ja que, properament, anunciarà l’erradicació de línies ferroviàries deficitàries. El ministre ha assegurat que alguns dels projectes paralitzats es podran reprendre aviat si es troba capital privat que pugui finançar-los.

Més enllà dels projectes que queden aturats Foment endarrerirà entre un i quatre anys, 23 obres més a Catalunya per un valor de 980 milions d’euros. Una de les obres que es “reprograma” és l’accés del ferrocarril a l’Aeroport del Prat, que s’iniciarà un any després del previst. Blanco ha indicat que aquest número 23 és provisional, perquè Foment negocia amb les empreses la “reprogramació” de les seves obres, i n’hi pot haver que prefereixin rescindir el contracte abans que no pas ajornar-ne l’inici o la finalització.

Enviar notícia

Anuncis