En un correu electrònic em demanen que comenti la possible intervenció del Tribunal Constitucional contra la llei que prohibeix els toros. I és que els nacionalistes espanyols preguen als deus que la prohibició de les corrides a Catalunya arribi fins al Tribunal Constitucional. Després de l’estrall de l’Estatut, els jutges de la “unidad indivisible” poden ser la medecina que necessiten els malparits dels catalans, que com tothom sap són gent dolenta i desagraïda.

Si del que es tracta es de defensar la “Fiesta Nacional”, ningú no ho farà millor que el “Trio de la Maestranza”. Tant pot ser així, que jo crec que més enllà de revocar la llei aprovada al Parlament, personatges tribals i excloents com Jaume I, Blanca d’Anjou, Prat de la Riba, Macià i Companys, hauran de deixar pas en els plans d’estudi catalans a autèntiques i veritables figures de la història i la cultura comuna, com el Litri, el Cordobés, José Tomás i Jesulín.

El diari Avui es pregunta si aquests aficionats a la tortura feta espectacle no haurien de ser recusats en un cas com aquest. I jo crec que tinc la resposta: de cap manera!

Jo vull que la llei contra les corrides arribi al TC. És el millor que ens pot passar. Ja estic veient un altre 10 de juliol gloriós i, de nou, un model caduc d’estat en evidència davant de tot el món civilitzat.

Aquesta foto és fantàstica. Ho diu tot. Sembla una imatge fixa del NO-DO, i que serveix per a definir clarament la línia que separa la civilització de la barbàrie, el respecte per les institucions democràtiques de l’“ordeno y mando”, el centralisme polític i social de la pluralitat cultural, l’extemporaneïtat de la modernitat, la caspositat del progrés. I els catalans fa temps que sabem a quin costat de la línia volem ser.

Per això vull que des de Madrid intervinguin contra la llei de defensa dels drets animals. És el millor que ens pot passar. No en tinc cap dubte.

A més a més, no em direu que no té la seva gràcia que, al final, i després de tants anys d’afanys siguin ara uns banyuts els qui més hauran fet pel nostre futur nacional.

