“Aquesta bandera et sortirà molt cara, ets un català de merda”

Nombrosos culers han acusat la policia d’intimidació, robatori de xiulets i estelades, expulsió de l’estadi i fins i tot maltractaments a la final de la Copa del rei celebrada a l’estadi Vicente Calderón el passat 25 de maig.

Barcelona ï¿½ Centenars de culers han denunciat en els dies posteriors a la final de la Copa del rei, que va dur el Futbol Club Barcelona i l’Athletic de Bilbao fins a l’estadi Vicente Calderón, intimidacions, robatoris i agressions per part de la policia durant la mateixa nit del divendres.

Segons han indicat víctimes i afectats, la policia va requisar xiulets i estelades, uns objectes que nopoden ser considerats, en cap cas, un perill per la seguretat pública. Els propietaris, a més, van ser identificats per la policia. Però, per si aquest fet no fos prou greu, el diari El Punt AVUI ha tret a la llum el cas d’un noi de Cassà de la Selva, Oriol Carbó, que tenia la intenció de veure la final des del Vicente Calderón, però no ho va poder fer.
Em van dir que mostrar l’estelada em sortiria car i que era un català de merda”
Tal i com explica el mateix diari, mentre sonava l’himne espanyol i gairebé la totalitat de l’estadi xiulava, Carbó va mostrar una estelada. Transcorreguts els 27 segons de rigor, tres policies se li van acostar i li van demanar que els acompanyés un moment: “M’ho van dir de molt bones maneres, i jo vaig obeir”, remarca. Un cop es van trobar en un passadís aïllat, Carbó va rebre un cop al clatell i va caure a terra on els policies li van clavar diverses puntades de peu: “Mentre em pegaven em van dir que mostrar l’estelada em sortiria car i que era un català de merda”.

Per tal que no es tornin a repetir mai més casos com el de l’Oriol Carbó, Esquerra Republicana de Catalunya ha anunciat que demanarà al Conseller de l’Interior, Felip Puig, que la bandera estelada sigui considerada símbol històric. Tal i com ha informat Joan Puigcercós, president del grup parlamentari d’ERC, el partit republicà demanarà al govern que faci les gestions oportunes per “evitar que els catalans siguin sancionats per mostrar senyeres estelades” en esdeveniments esportius com el de la final de la Copa del Rei.

Nou cas d’assetjament per parlar català
Al cas de l’Oriol Carbó el segueix el d’un pagès empordanès, qui aquesta setmana ha viscut una guerra lingüística amb un guàrdia civil que l’obligava a fer parlar en castellà. Segons informa el mateix diari, arran d’un control rutinari de drogues, la guàrdia civil va aturar Simó Colls, un veí de Vilajuïga, i en respondre’ls en català li van etzibar un “¿Qué te has creído? Estamos en España y a mí me hablas en castellano!”.

El pagés va respondre: “Jo estic a casa meva i parlo com em surt dels collons”, i malgrat haver explicat d’on venia i on anava els agents li van escorcollar el vehicle. Quan van trobar una caixa de bombetes de recanvi la van sacsejar i el pagés els va demanar que anessin amb compte, que hi havia bombetes i que es podien trencar. La vícitma de l’enfrontament assegura que va ser aleshores quan li van contestar en castellà i de mala manera i fins i tot el van empentar. Acte seguit Colls va donar un cop a la mà d’un dels guàrdies mentre l’altre continuava escorcollant el cotxe i llençant per terra tot el que trobava. Tots dos li van recriminar que no parlés en castellà.

Tribuna.cat